Topografie rejonów wspinaczkowych - Czechy - Toprope.pl

Godula - Czechy - Topo rejonu wspinaczkowego 2009

Godula  -  Czechy - Topo rejonu wspinaczkowego

Kamieniołom Godula to bardzo twardy piaskowiec godulski. Całość tworzy mur o wysokości do ok.20m. Oferuje on drogi o trudnościach od III do IX. Drogi są ubezpieczone w punkty oraz stanowiska zjazdowe. Niektóre z nich wymagają dołożenia własnej protekcji. Można stosować hexy oraz friendy. Ilość dróg równa jest 30. Ze względu na rozpadanie się piaskowca, liczba dróg uległa zmianie. Na górę kamieniołomu prowadzą dwie ścieżki z lewej i prawej strony, co ułatwia likwidowanie wędek oraz stanowisk. Wystawa ściany zachodnia. Współrzędne GPS: 49°38’53.81”N; 18°32’04.95” E

1. Topografia

Skały znajdują się na południowo-zachodnim stoku Góry Godula ponad miejscowością Komorni Lhotka. Tworzą one długi mur, którego środkowa część jest krucha (nie należy się wspinać drogi 12,13,14).

2. Wspinanie

Dominują wspinaczki w formacjach (zacięcia, odcinki rys ). Nie ma dróg o charakterze płytowym (całość w płycie).Wspinanie jest urozmaicone. Stałe punkty występują w miejscach gdzie  nie można założyć własnej protekcji. Warto więc doasekurowywać się z heksów i friendów. Na końcu większości drog znajdują się punkty zjazdowe ( w razie ich braku można zjechać z drzew, lub zejść scieżką).

Uwaga! Drogi na starcie są ponumerowane, podpisane i wycenione.

3. Dojazd

a) dla powiatu Raciborskiego:

Chałupki [45] ®Ostrava [1]lub przez Bohumin [58] ®[477] ®Senov [11] ®Havirov [11] ®Terlicko po objechaniu jeziora Terlickiego, na skrzyżowaniu skręcamy w prawo na Tranovice [474] cały czas drogą [474] aż do Hnojnika, przez skrzyżowanie prosto i cały czas drogą głowną, aż do samego końca, gdzie zostawiamy samochód na dużym parkplacu.

b) dla powiatu Wodzisławskiego:

Gołkowice ® Karvina® Czeski Cieszyn [67] ® Hranice, Frydek Mistek [E462WINIETKA!!! ] ®zjazd nr 62 Hnojnik[68], po przejechaniu około 1km, skręcamy w prawo na Komorni Lhotka, dalej jak wyżej. By nie jechać drogą E462, należy jechać przez węzeł prosto drogą główną a następnie skręcić w lewo na Hnojnik[68].

4. Dojście pod skały

Po zaparkowaniu samochodu, idziemy w kierunku hotelu Tesarek. Bezpośrednio za nim skręcamy w prawo i przechodzimy mostkiem przez rzeczkę. Drogą polną, dochodzimy do granicy lasu. Za białym domem, po lewej stronie skręcamy w krzaki, gdzie wchodzimy na wąską, ale wydeptaną ścieżkę. Ścieżką przed siebie +/- 2min, po prawej stronie mamy kamieniołom Godula(widoczny ze ścieżki).

5. Spanie

Można biwakować przy skałach. Jest tam płaskie, trawiaste miejsce mieszczące kilka namiotów. Po wodę niestety trzeba zejść niżej (np. do ujęcia przy  2 wariancie dojścia, poniżej „osiedla” domków). Lepszym jednak wariantem wydaje się wynajęcie pokoju w jednym z hoteli lub pensjonatów w Komorni Lhotce.